《九龍城寨之圍城》- 在沙石飛揚中細味風的形狀

--

《九龍城寨之圍城》劇照

前幾日終於入場睇咗《九龍城寨之圍城》。

隔咗成個禮拜先寫感想,我諗最主要嘅原因都係成套劇俾我嘅感覺都係有少少雞肋。而熱潮都就嚟過,我都不諱言由沙石到欣賞嘅地方講吓我點睇套戲。

  1. 無睇過《明日戰記》,但當入場睇完呢套後,我會有「古天樂製作嘅大卡士電影都有一種獨有嘅 format 」呢種諗法。
  2. 雖然整體上特技都令人歎為觀止,但開頭果幾分鐘龍卷風(古天樂)登場果幕,佈景的確係好似舞台劇…… 個天就一塊黑幕,然後逐個 item 砌上去,一啲現場感都無。幸好隨住往後劇情視角有進一步融入城寨內圍,就開始無出現以上問題。
  3. 打戲方面,頭一幕林峯拳拳到肉打爛仔交、又玻璃擦面咁周身傷,但下一個鏡頭洪金寶招攬佢就即刻青靚白淨無傷,確實有少少出戲。之後再睇信一(劉俊謙)登場,先醒起係喎,應該以返武打漫畫嚟看待,所以就算往後打得誇張少少都可以接受。
  4. 文戲方面,角色對白俾我感覺係「Sleeping Dog 式講廣東話」。話說以前有隻外國遊戲叫 Sleeping Dog, 製作團隊專誠嚟香港取景,更加搵咗陳冠希嚟配其中一個角色,但偏偏裡面啲角色都係好似用緊英文句式講廣東話咁,配落個香港場景度就顯得好怪異。而今次睇《城寨》竟然都有同樣感覺,明明演員都係在地香港人,但偏偏講啲港式粗口就好似卡住卡住咁,係有種講唔出嘅違和感。(可能平時大家都好斯文無講開粗口?)
  5. 至於故事內容,雖然聽聞電影已經比漫畫原著簡化唔少劇情,但個人認為電影喺講述劇情方面仍然係有啲吃力。主軸講嘅「三代情」(任賢齊、洪金寶、黃德斌等老嘢一代,古天樂、郭富城一代、其餘林峯等人一代),正正就係講緊香港時下老中青三輩人面對緊嘅問題(有評論更指明係演藝界,呢方面論者想得更深入)。而我認為吃力嘅位,就係化解老中青矛盾嘅說教角色,都係要靠夾喺中間位置嘅和事老龍卷風(即係古天樂)一力承擔。
  6. 講到呢個位,我就更加感受到古生喺戲裡戲外角色嘅密不可分。諗起之前喺 Youtuber channel 試當真聽過幾段 live, 有一位只出聲無開樣、把聲好似古生嘅重量級嘉賓「Jimmy仔」,喺節目大吐苦水講演藝界一盤散沙要點團結之類。其中有一幕我係好深刻,係佢不停問在場嘅鍾雪有咩想講、不滿之類,而鍾雪只係強調要做好自己,明顯就係被逼到好緊。我感受到嘅係「Jimmy仔」應該係好想作出一啲改變,個肉緊程度係好強烈、好想推動所有人齊心協力去做果種。
  7. 所以睇呢套戲,可能好多人諗到嘅係有無做出原著漫畫嘅味道、或者懷緬九龍城寨昔日係點,但喺我心中纏繞不散嘅,係Jimmy仔夾喺老青兩輩中間,不斷做住推動角色嘅身影。
  8. 值得一提係,原著漫畫龍卷風嘅原型係哥哥張國榮,而造型方面,則發生過因為tvb劇《城寨英雄》內角色吳春美(吳嘉樂飾)涉抄襲漫畫而被作者起訴。而劉俊謙亦喺電影《梅艷芳》內代飾演過張國榮。故此如果要以「跟足漫畫原著」優先的話,我諗以劉俊謙著唐裝演龍卷風,應該會係一個幾好玩嘅嘗試。但明顯電影係另有考量…

--

--

Wave Shum (白投浪)

請稱呼我「有妻毒撚」, 吾妻是個「蠢小孩」。寫作題材主要為生活隨筆、時事、短篇小說。 取新筆名「白投浪」,意指「往日稿、當白投」,寄望重新出發。舊筆名為「波浪滲」,投稿於輔仁媒體並曾為熱血時報專欄作家。